czwartek, 6 października 2011

minimalizm kieszonkowy?

Format zapisu RAW / Canon PowerShot S95 / orniskowa 28 mm(po przeliczeniu) /f5.0 1/320 iso 80

Format zapisu RAW / Canon PowerShot S95 / orniskowa 28 mm(po przeliczeniu) /f2.0 1/10 iso 800

Aparat kompaktowy zawsze kojarzył mi się z kieszonkowym „głupem”, w którym należy jedynie nacisnąć spust migawki. Przynajmniej ten z pierwszej komunii taki był. Czasy się zmieniają – to banalna prawda, a co nie zaskakuje, technologia wraz z nimi pędzi jak szalona. Kompakty zaczynają być niewiarygodne... To trochę tak jak z samochodami typu SUV, które, choć umieją podobno wszystko, to żadna z tych rzeczy nie wychodzi im zbyt dobrze. Aparatom kompaktowym się ta sztuka udaje. Wielu użytkowników to spostrzeżenie zapewne nie zdziwi, ja natomiast nigdy nie poszukiwałem żadnego aparatu w tym segmencie i dlatego tym większe jest to dla mnie odkrycie. Jedyny kompakt, który poleciłem, to Canon G11, ale to bardzo duży i rozbudowany sprzęt, który trudno nazwać kieszonkowym. Teraz w moje ręce trafił Canon S95 i wciąż nie mogę uwierzyć, jak dobry jest to aparat. Poniżej suche dane techniczne:



• system HS oraz obiektyw o jasności f/2.0,

• wysoce czuła matryca CCD z 10 MP,

• szerokokątny (28 mm) obiektyw z 3,8-krotnym zoomem, hybrydowy stabilizator obrazu Hybryd IS,

• pierścień nastaw na obiektywie, tryb w pełni ręcznej regulacji ekspozycji oraz format RAW,

• wyświetlacz LCD Pure Color II G o przekątnej 7,5 cm (3 cale),

• filmy HD, port HDMI,

• tryb wysokiego zakresu dynamiki,




Ten aparat jest po prostu dobry! Na rynku pewnie jest kilka podobnych propozycji, natomiast jedna konkluzja - nie trzeba mieć lustrzanki, by robić dobre zdjęcia. Rozbudowane opcje kompaktu oferują nam chociażby program preselekcji przesłony oraz centralnie ważonego pomiaru światła.

Kiedy jednak nie mam ochoty na kombinacje, zmieniam program na P i aparat robi za mnie wszystko.


Format zapisu RAW / Canon PowerShot S95 / orniskowa 28 mm(po przeliczeniu) /f2.0 1/10 iso 400

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz